Wednesday, August 11, 2010

APAKAH ITU CINTA????



Sejak detik-detik indah itu pergi

melayari bahtera kesepian,

aku bagaikan pungguk merindui bulan

aku tak tahu apakah yang

sebenarnya aku mahukan dalam hidup ini…

apa yang aku tahu hanya menangisi

sepohon kenangan yang telah lama terkubur…

tahukah semua orang

apakah yang bermain dalam benak ku ini…

aku telah di pukul ombak khyalan,

sehinggakan aku lemas di tengah lautan…

aku tidak pasti sampai bila aku harus begini…

tidak cukupkah dugaan

yang tuhan berikan pada aku…

siapalah aku ini

seorang insan yang dalam kelalaian…

terus di uji penuh penyiksaan…

hati ini bak kaca yang terhempas…

aku menangs dalam kegelapan.

.aku merintih dalam kabus senja…

aku terpekik dalam hutan rimba…

aku tak dapat rasai

nikmat cinta yang sebenar lagi…

aku menunggu dan terus menunggu.

.tapi aku tau saat itu tak kan muncul…

aku termenung mengingati

nasib dalam hidup..

yang pasti aku terpaksa teruskan hidup…

dan tak ada maknanya

tanpa satu penghayatan…28/06/07



No comments:

Post a Comment

islam