Tuesday, July 20, 2010

KESEPIAN ANGIN..

Kesepian angin






Kenapa??

Seringkali hadir keraguan di hati…

Kenapa??

Sejarah kenangan itu sering bertandang…

Melayangkan fikiran yang tenang

Tidak cukup segala dugaan menimpa hidup,,

Siapakah yang dapat menghilangkan

Titik-titik hitam itu dalam

Kenangan hidup ku…

Siapa??

Telah ku utuskan hati buat penagih keikhlasan..

Namun,aku jua masih tergapai-gapai

Mencari cinta yang hadir sewaktu dulu….

Dan cinta itu tak kan mungkin

Berulang lagi…

Aku sedar dan bangkit dari mimpi…

Tapi kadang-kadang aku jua rebah ke bumi…

Hidup umpama bunga,

Menjadi tempat persinggahan

Sang kumbang…

Bila ia layu,

Gugurlah ia mendakap sebuah kisah hidup

Yang penuh berliku…

Aku jua insan biasa..

Walaupun aku lari jauh berjuta-juta

Perjalanan hidup

Namun aku tidak mampu lari

Dari hakikat ketentuan tuhan…

Aku mengharapkan satu ketenangan

mewarnai hidupku..

doa seorang gadis perindu

adalah untuk terus berdiri di sini

mencari sekuntum kedamaian hidup….

CREATED BY:AYA





No comments:

Post a Comment

islam